Un 54%. És el que s'ha disparat Roblox al seu debut borsari a Nova York. L'empresa nord-americana de gaming, que ha optat per una sortida a cotitzar de forma directa com han fet darrerament Slack, Salesforce i Palantir, ha tancat la seva primera sessió als 69,50 dòlars per acció i amb una capitalització de 45.000 milions.
Fundada el 2004 i amb 839 empleats en plantilla, Roblox proposa a l'usuari una plataforma per interactuar amb altres a través d'una sèrie d'avatars que es poden personalitzar per compartir una infinitat d'experiències.
Roblox també posa a disposició de creadors i desenvolupadors un llenç en blanc per crear les seves pròpies experiències i jocs en 3D. Sense anar més lluny, alguns usuaris no han trigat a crear la seva pròpia fàbrica de youTubers en el joc, per posar-ne un exemple.
32,6 milions d'usuaris actius diaris el 2020. És la xifra que Roblox va posar sobre la taula davant la SEC abans del seu debut en borsa. Una dada que és un 85% millor a la registrada el 2019 gràcies a la pandèmia, que també ha disparat un 124% el nombre d'hores dedicades pels usuaris a la plataforma.
El nombre d'usuaris que paguen diàriament també ha crescut el 2020, fins als 490.000. Malgrat aquestes xifres, Roblox segueix sent una empresa en números vermells que no aconsegueix ser rendible. L'any passat va tancar amb 253.300.000 de pèrdues, però sembla que de moment està prevalent a Wall Street més la innovació tecnològica de la seva proposta que la rendibilitat del seu model de negoci, com ja hem vist en casos com Netflix i fins i tot Spotify.