Threads, la nova xarxa social de Meta i amb la qual Mark Zuckerberg planteja fer-li front a Twitter, estarà disponible des d'aquest dijous 6 de juliol als Estats Units. Tot i això, els ciutadans de la Unió Europea (UE) hauran de continuar esperant abans de descobrir el funcionament de la nova aplicació per motius regulatoris.
- 585,25$
- -1,73%
La companyia està esperant obtenir més informació sobre la Llei de Mercats Digitals i les noves regles de competències de la UE, que regulen com les grans plataformes usen la seva posició de mercat, segons han revelat a Bloomberg persones familiaritzades amb el assumpte.
"Meta ens ha informat que no tenen plans d'implementar el servei a la UE en aquest moment", ha afirmat el comissionat adjunt de l'organisme de control irlandès, Graham Doyle, en declaracions recollides pel mitjà esmentat.
La Comissió Europea està discutint, actualment, les regulacions amb les empreses i s'espera que brindi més orientació al setembre.
En aquest sentit, els problemes de Meta estan propiciats per la legislació sobre protecció de dades, ja que Threads importa les dades dels usuaris d'Instagram, incloent-hi les relatives al comportament i de publicitat, cosa que no es permet sota el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la UE.
La pàgina de Threads a l'App Store indica que l'aplicació estarà disponible des del dia 6 de juliol als EUA i al Regne Unit, mentre que al llistat no apareixen països europeus com Alemanya, Espanya, Itàlia, França, Irlanda i Bèlgica.
Des de Meta han declarat que, si bé s'estaven preparant per implementar la nova xarxa social a més de 100 països, "i aviat n'hi haurà més", la companyia no en proporcionarà una llista completa.
Encara no es coneixen gaires detalls sobre la plataforma, però en la seva descripció a l'App Store d'Apple indica que “Threads és el lloc on les comunitats es reuneixen per parlar de tot, des dels temes que t'interessen avui fins al que serà tendència demà. Sigui el que sigui el que t'interessa, pots seguir i connectar directament amb els teus creadors favorits i altres persones a qui els agradin les mateixes coses, o crear els teus propis seguidors fidels per compartir les teves idees, opinions i creativitat amb el món”.